woensdag 13 april 2011

wat afgeronde quilt-projecten

Quilten is een grote hobby van mij. Ik ben ermee begonnen toen we in Sarawak woonden en in aanraking kwam met een vreselijk gezellige Stich and Bitch club (the Miri Women's Group). Hoewel ik ook grote projecten zoals kingsize quilts heb gemaakt is mijn voorliefde op dit moment meer in de miniature quilts en dan vooral met de paper piecing methode.
Hierboven wat van mijn oude projecten van heel lang geleden (toen ik nog vooral veel dingen maakte met primaire en felle kleuren). De quilt kwam uit het boek 'the Cat's Meow', het kussen is een hele simpele applique quilt.
Hierna ben ik begonnen met paperpiecing en heb mijn lievelings quilt die bij ons in de woonkamer hangt gemaakt. Een heel karwei al die vierkantjes en kleine stukjes stof, maar ik houd wel van een uitdaging en hij is PAARS!  (uit het boek van Carol Doak, the paper piecing goddess)















met hierboven het midden uitvergroot



En mijn voorliefde voor Australiƫ (alles bij elkaar toch ruim 9 jaar gewoond in Perth) komt tot uitdrukking in de onderstaande quilt!
met voor diegenen die ze niet herkennen... een koala, emu, kookaburra, platypus (vogelbekdier), wombat en kangaroo (en een boomerang)

2 opmerkingen:

  1. oeps... moet nog wennen aan de lay-out...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schittende Quilts.
    Heb je gisteren goede inspiratie opgedaan?
    Fijn weekend, gr Fenna.

    BeantwoordenVerwijderen