zaterdag 6 oktober 2012

Roodkapje Poncho

Dochterlief J. vroeg mij of ik een rode wollen poncho voor haar kon breien; met capuchon.
Tja... dan kom je toch al gauw aan zo'n roodkapje-patroon... :-)
Ik heb hiervoor (mijn favoriete wol van het moment!) Drops Eskimo gebruikt. 
Deze wol had ik al eens gebruikt voor mijn lapjesdeken en is zo mooi, breid lekker, is warm etc.
Toen ik op zoek ging naar een patroon kwam ik uit op het patroon van Drops Design (nr. 110-13), moest ik natuurlijk wel even aanpassen, want ik ging de poncho niet met dubbele draad op breinaald 20mm breien en J is nog maar een meiske. Met naald 10 en op enkele draad ging het ook snel genoeg.
Ik vond het resultaat wel geslaagd en dochterlief gelukkig ook.


Ze wilde niet de franjes er aan maar later toch wel een koord door de capuchon (zo valt ie ook wat mooier)


en... als zij de poncho niet (meer) wil, pas ik m zelf ook... hahahaha

1 opmerking: